jueves, 13 de mayo de 2010

Anorèxia nerviosa




Com podem detectar l'anorèxia? Què es pot fer des de l'escola?

L'educació en valors, afavorint el sentit crític i la cerca de models socials alternatius no basats en l'èxit i l'esveltesa haurien de ser tòpics que caldria treballar amb l'alumnat.

La intervenció es dirigiria en primer lloc a normalitzar els àpats i a assegurar la restauració de l'estat nutricional. En segon lloc, a normalitzar i a reduir a nivells adequats l'activitat física com també a disminuir l'ansietat davant del cos, el pes i els aliments. Se li ha de donar informació correcta sobre nutrició, fisiologia digestiva, necessitats de l'organisme... També és important normalitzar les relacions socials alterades i promoure activitats gratificants que no comprometin l'evolució del trastorn.

L'educador, pot ajudar també a corregir les distorsions en relació amb la seva forma de valorar-se, cosa que afavorirà un augment de l'autoestima.

Finalment, el rol educatiu que ha de mantenir l'adult hauria de ser ferm (la conducta alimentaria no és negociable), però alhora amable (empàtic i positiu).

En aquesta pàgina, hi podreu trobar la guia per a educadors en la prevenció de l'anorèxia.
I si voleu saber en què consisteix el tractament psicològic cliqueu el següent enllaç: